Література 6

Зарубіжна література 6 клас



Підручник "Світова література" 6 клас  СКАЧАТИ.  
Довідник - відкрити, літературні сайти - відкрити
Домашнє завдання ВІДКРИТИ

Тема 1. Міфи народів світу


Давня Греція: історія цікаво - відео дивитись
Тексти міфів читати
Опорний конспект до уроку - читати

Грецька міфологія - відкрити
     Н.Кун "Легенди і міфи Давньої Греції" - читати
     Міфологія у мистецтві - читати
     "Повернення на Олімп" - мультик дивитись
     "Прометей" - мультик дивитись

 

МІфи Давньої Греції - дивитись мультфільм
Розповідь про титанів - дивитись
Міфи про Геракла



Міф "Орфей і Еврідіка"


Міфи про Прометея + цікаве відео дивитись (26 хв)




Індійська міфологія - відкритиопорний конспект - читати
Презентацію "Давня Індія" - дивитись
історія Індії - відео цікаво дивитись

 

Брахма, Шива, Парваті, Ганеша
 

Єгипетська міфологія - відкритиопорний конспект- читати,
Презентацію "Світ Давнього Єгипту"- дивитись або читати
Давній Єгипет: історія цікаво - відео дивитись
Загадка сфінкса - дивитись мультик

 

  

 

Впізнай богів Давнього Єгипту

Додаткова інформація - читати

Інтерактивний плакат "Міфи"

"
ТЕСТ 1 "Міфи Давньої Греції" - відкрити, гра "Подвиги Геракла" - граю
       кросворд І рівень,  кросворд І рівень, кросворд ІІ рівеньгра "Знайди пару"
ТЕСТ 2 "Міфи Давньої Індії" - відкритигра "Знайди пару"
ТЕСТ 3 "Міфи Давнього Єгипту" - відкритигра "Знайди пару"


УЧЕНЬ: визначає причини появи міфів,   дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки;   називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів;  розуміє поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема»; називає провідні міфологічні теми і мотиви, що виявляються у міфах різних народів;   переказує міфи, розкриває  їхній загальнолюдський зміст; характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ,   зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу;   розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва;  розповідає про свої улюблені міфи, героїв.

 Тема 2. Мудрість байки


  Про басню (теорія) - читати 
Езоп - легенда, мудро про язик
      Езоп. Басні - читати

И.А.Крылов - биография - смотреть
видео 2 - открыть
      И.А.Крылов. Басни - читать

Басни И.А.Крылова - мультфильмы - смотреть

УЧЕНЬ:   дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки, підтверджує прикладами з прочитаних творів; розкриває специфіку художньої структури байки; пояснює мораль байок; розуміє поняття «езопова мова», демонструє на прикладах її особливості; зіставляє байки Езопа («Мурашки й Цикада», «Вовк і Ягня») та І.Крилова («Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня»), характеризує алегоричні образи байок, виявляє у них прихований зміст;   розкриває специфіку художнього втілення сюжетів і образів байок Езопа та І. А. Крилова у світовому мистецтві; знає напамять байку І.А.Крилова 



Тема 3. Пригоди і фантастика
   
Жуль Верн - біографія, документальний фільм
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» - читати

Екранізація роману:
   "П`ятнадцятирічний капітан" (1945)
   "Капітан "Пілігріма" (1986)

Додатково: Х/ф "Діти капітана Гранта" - дивитись


ТЕСТ - відкрити
Гра "Впізнай епізод роману" - грати



***   Позакласне читання: Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів» читати
Цікаве відео "Морські розбійники" - дивитись
Фільм "Discovery. Пираты" - дивитись
Відомі пірати - читати
Піратська пісня - читати
Таблиця-характеристика персонажів - скачати
Екранізація роману Р.Л.Стівенсона "Острів скарбів" 1971, 1982, 1990М/ф "Острів скарбів" (1988) - дивитись
М/ф (за мотивами роману) "Планета скарбів" - дивитись
* Фільми про піратів: Х/ф "Одиссея капитана Блада" - дивитись



Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі» - читати 
   Екранізація "Різдвяна історія" - дивитись
   Таблиці до уроку - роздрукувати А5


ТЕСТ - відкрити


М.В.Гоголь 
 «Ніч перед Різдвом» - читати
   Екранізація - дивитись (фільм 1961), дивитись (мультфільм 1951) 


ТЕСТ - відкрити


УЧЕНЬ: переказує (стисло) основні події роману Ж. Верна "П’ятнадцятирічний капітан"; розкриває основні теми й проблеми роману Ж. Верна; визначає роль описів природи у творі Ж. Верна; характеризує образ Діка Сенда, порівнює його з іншими персонажами, визначає етапи духовного зростання героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя;
·  визначає  ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; простежує динаміку образу Скруджа, знаходить у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до Скруджа; знаходить елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляє їхню роль у тексті;
·  розповідає про зв’язки М.Гоголя з Україною (окремі факти біографії), знає про музеї М. В. Гоголя в Україні (Гоголеве, Великі Сорочинці); виявляє національні традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом», елементи українського фольклору у творі (традиційні образи, символи, елементи казки та ін.); характеризує образи Оксани й Вакули («Ніч перед Різдвом»); інтерпретує окремі епізоди повісті М.Гоголя;
·   висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів; визначає особливості композиції творів; знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів; коментує висловлювання українських митців про Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя; називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них.

Тема 4. Людські стосунки


А.П.Чехов. Біографія - дивитись відео 1, відео 2, відео 3
Повісті «Хамелеон» читати
«Товстий і тонкий» читати
Екранізація "Хамелеон", "Товстий і тонкий"

Джек Лондон. Біографія
Повість «Жага до життя» читати
Читати твір англійською (є паралельний переклад) - відкрити
Екранізація - дивитись (2012)

Презентація оповідання


В. Г.  Короленко  біографія    
Повість «Сліпий музикант» читати, екранізацію дивитись




ТЕСТИ: твори Джека Лондона - відкрити, В.Короленка - відкрити


*** Позакласне читання
Джек Лондон "Біле Ікло" - читати, екранізацію - дивитись 1946р., або 1990р.
Г.Троєпольський "Білий Бім Чорне вухо" - читати, екранізацію дивитись


УЧЕНЬ:  визначає актуальні проблеми у прочитаних творах; виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти; характеризує ставлення персонажів до світу, людей, мистецтва; пояснює вчинки персонажів; пояснює символічний зміст назв творів;   дає визначення поняття «художня деталь», встановлює їхню роль у тексті; дає визначення понять «гумор», «іронія»,виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції; вирізняє в епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання,  коментує окремі факти біографії митців;  порівнює образи (чеховських персонажів),   зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями 

Рекомендовано до читання: Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома» читати, дивитись фільм

Тема 5. Поетичне бачення світу


Роберт Бернс. Біографія (енциклопедія). Біографія і творчість
Цікаве відео - дивитись
«Моє серце в верховині…» напам`ять
біографія - дивитись, пісня англійською  дивитись відео

Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» читати
М\ф "Трубка миру - дивитись, слухати

Мацуо БасьоБіографія. Хайку напам`ятьвідео
Презентацію дивитись, про поезію - відкрити

Додаткові матеріали до вивчення творчості Мацуо Басьо
Біографія поета



Творчість поета


УЧЕНЬ:  виразно читає твори поетів в українських перекладах; знає напамять твори: Р. Бернс «Моє серце в верховині», М.Басьо Хайку (3-4 за вибором учня); висловлює враження від прочитаного; визначає особливості розвитку сюжету; виявляє особливості жанру та художньої мови у творах; знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя; визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів; усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів; називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови

Тема 6. Образ майбутнього і літературі


Рей Дуглас Бредбері. Біографія
«Усмішка» читати  Буктрейлер дивитись
"Канікули" читати
"Все літо в один день" читати
Літературна фантастика - читати конспект
Екранізації: Дипломна робота К.Полігас (2007) - дивитись
Фільм "Улыбка"Михайла Ралля (1971) - дивитись
Додатково: "Усе літо в один день" читати, буктрейлер

Дивитись уривок фільму "Сто дней после детства" (1975) - "Улыбка в сумерках"



Роберт Шеклі. Біографія  «Запах думок» читатибуктрейлер
Презентація оповідання



К
аталог літератури в жанрі фантастики, фентезі - читати
h
Фентезі - презентація:




УЧЕНЬ: виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами; називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах; характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі;     установлює сутність конфлікту між героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація); характеризує образи майбутнього у творах письменників; зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);     висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому

Тема 7. Сучасна література 


  Астрід Ліндґрен. Біографія
  «Міо, мій Міо» - читати, дивитись фільм 
  Ілюстрації М.І.Брюханова - дивитись




Творчість Астрід Ліндгрен (з використанням ресурсів Інтернет)



Презентація повісті-казки А.Ліндгрен "Міо, мій Міо"


  
*** Позакласне читання:
* Міхаель Енде«Джим Ґудзик і машиніст Лукас» читати
* Крістине Нестлінгер "Конрад, або Дитина з бляшанки" читати

* Джоанн Роулінг "Гаррі Поттер і філософський камінь" - читати, дивитись фільм
  Цікавий сайт - відкрити
* Надзвичайно цікава творча робота - відео дивитись
* Відео робота "Пісенька студента" - дивитись


  ТЕСТ - відкрити
УЧЕНЬ: розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює у них кульмінаційні моменти; визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих; висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків; виявляє риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;   визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в  творах;    осмислює поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує  про вибір життєвої позиції, моральні цінності; порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них; розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст; розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва.



НАПРИКІНЦІ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ УЧЕНЬ 6 КЛАСУ:
· знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
·    розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.);
·    знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5-6 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.);
·       демонструє уміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва; усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів, тем, образів.


Марк Твен - кластер відкрити

1 коментар: