ЛІТЕРАТУРА 7 клас
ПІДРУЧНИК - скачати (Волощук, 2020) скачати підручник (2015)
підручник онлайн - відкрити, зберегти на свій ПК
підручник онлайн - відкрити, зберегти на свій ПК
Тексти для читання - відкрити
Аудіокниги українською - відкрити
Літературний диліжанс (відео-біографії письменників)
Нові технології у вивченні літератури
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - відкрити
Аудіокниги українською - відкрити
Літературний диліжанс (відео-біографії письменників)
Нові технології у вивченні літератури
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - відкрити
Вступ Оригінал. Переклад і переспів
Опорний конспект переглянути
Презентацію "Українські письменники-перекладачі" подивитись
Тема 1 "Балади"
Інтелект-карта - ознайомитись
Фольклорні балади:
"Король Лір і його дочки" читати,
переглянути додаткові матеріали - відкрити
Хмаринка слів за темою - дивитись
"Як Робін Гуд став розбійником" читати, пазл скласти
Хмаринка слів за темою - дивитись
Літературні балади:
Фрідріх Шиллер "Рукавичка" читати
Адам Міцкевич "Світязь" читати, відео дивитись
Інтерактивний плакат - відкрити
Роберт Льюїс Стівенсон "Балада про вересовий трунок" читати, пазл скласти відео 1, мультфільм Творчі роботи (інтелектуальні карти, хмарки тегів) учнів - дивитись
Фольклорні балади:
"Король Лір і його дочки" читати,
переглянути додаткові матеріали - відкрити
Хмаринка слів за темою - дивитись
"Як Робін Гуд став розбійником" читати, пазл скласти
Хмаринка слів за темою - дивитись
Літературні балади:
Фрідріх Шиллер "Рукавичка" читати
Адам Міцкевич "Світязь" читати, відео дивитись
Інтерактивний плакат - відкрити
Роберт Льюїс Стівенсон "Балада про вересовий трунок" читати, пазл скласти відео 1, мультфільм Творчі роботи (інтелектуальні карти, хмарки тегів) учнів - дивитись
Учень: виразно читає билини й балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв; дає визначення жанрів «билина», «балада», виявляє їхні характерні ознаки в текстах прочитаних творів; називає цикли билин (Київський і Новгородський), ключові твори і героїв циклів; визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда); характеризує образи билин і фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.); переказує сюжети билин і балад (в окремих частинах і цілісно); визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в билинах і баладах, установлює, як у ключових моментах виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору; виявляє засоби поетичної мови в билинах і баладах, зокрема фольклорного походження; визначає у прочитаних творах символи, розкриває їхній прихований зміст; розкриває особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором); називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів
Повторити матеріал за допомогою інтелект-карти - відкрити
Тема 2 "Історичне минуле в літературі"
Вальтер Скотт
Біографія:
Творчість:
Читати історичний роман "Айвенго" українською, російською
Презентацію переглянути
Герої роману - відкрити підказку, таблиця-характеристика - відкрити
Презентацію переглянути
Герої роману - відкрити підказку, таблиця-характеристика - відкрити
ТЕСТ пройти
Екранізація "Балада о доблестном рыцаре Айвенго" - дивитись фільм
Х/ф "Айвенго" (1982) дивитисьТворча робота - дивитись
Василь Биков "Альпійська балада"
читати повість, скачати текст
Худ. фільм "Альпійська балада" дивитись
читати повість, скачати текст
Худ. фільм "Альпійська балада" дивитись
Учень: знає основні відомості про життя і творчість
письменників; виразно читає твори, виявляє емоційне
враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;виявляє історичну основу прочитаних творів; висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою
думку цитатами з тексту; переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням
особливостей сюжету (епічного або ліричного); характеризує образи персонажів, виявляє у них ключові риси,
національний і загальнолюдський зміст; порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді
Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності; вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення
образів персонажів, характеризує образ автора; визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах; дає визначення поняття «художній час», пояснює його
відмінність від хронологічного часу; виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного
часу; дає визначення поняття «художній простір», установлює
особливості художнього простору в творах; висловлює враження про ліричні твори про Другу
світову війну.
Тема 3 "Духовне випробування людини"
Редьярд Кіплінг
"Балада про Схід і Захід" читати, план балади - доповнити
"Якщо..." читати, інші переклади
FB-сторінка письменника - відкрити
Цікавий альбом до твору - читати
Біографія
Учень: виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює
враження від прочитаних творів; розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників,
актуальність проблематики оповідань; розповідає про основні факти життя і творчості митців; вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету; аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки,
стосунки з іншими персонажами, динаміку; визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані
у творах; знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній
прихований зміст, множинність трактування; порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів
митців (за умови володіння іноземною мовою); висловлює власне ставлення до
порушених у творах філософських і моральних проблем
Тема 4 "Дружба і кохання"
Огляд літературних творів про дружбу - відкрити
Огляд літературних творів про дружбу - відкрити
Вірші О.Пушкіна, Г.Гейне, К.Симонова
скласти пазл - Пушкін в Ліцеї
FB-сторінка О.С.Пушкіна - відкрити
Актори читають вірш К.Симонова "Жди мене" - дивитись
Олександр Грін "Пурпурові вітрила"
біографія письменника
FB-сторінка "Ассоль" - відкрити
FB-сторінка "Грей" - відкрити
Учень: знає і
розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні
зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях,
пам’ятниках; переказує основні події творів; визначає особливості
сюжету і композиції прочитаної повісті; характеризує духовно-емоційний
світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх
внутрішніх якостей; розкриває сутність трактування проблеми кохання у
творах; висловлює власні судження щодо персонажів (Шимек, Бузя; Ассоль,
Артур Грей), їхнє ставлення до кохання і світу; визначає теми, провідні
мотиви, ідеї у творах; називає символи у прочитаних творах, розкриває
їхній зміст, функції; зіставляє літературні образи з кінообразами, виявляє ключові риси характеру
персонажів прочитаних творів, утілені в медіаверсіях; виразно читає
вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних
творів, порівнює оригінали та переклади віршів
Тема 5 "Літературний детектив"
Детектив - інтерактивний плакат
Опорний конспект по темі - відкрити
Презентацію - дивитись
Збірка ресурсів для створення ГОЛОВОЛОМКИ - відкрити
Едгар Аллан По
Біографія
Опорний конспект по темі - відкрити
Презентацію - дивитись
Збірка ресурсів для створення ГОЛОВОЛОМКИ - відкрити
Едгар Аллан По
Біографія
Повість «Золотий жук» читати, фільм дивитись
За матеріалами сайту
Артур Конан Дойл
Біографія
Читати оповідання
«Пістрява
стрічка», «Спілка рудих» , "Собака Баскервілів", "Танцюючі чоловічки"
Екранізації дивитись:
"Шерлок Холмс і доктор Ватсон"- дивитись: серія 1, серія 2; всі серії цикла - відкрити або тут
Х/ф "Собака Баскервілів" СССР, 1981 - дивитись,
Х/ф "Собака Баскервілів" Англія, 1988 - дивитись
Х/ф "Собака Баскервілів" Англія,США, 1983 - дивитись
Серіал "Пригоди Шерлока Холмса" (Англія, 1984) - дивитись
Екранізації дивитись:
"Шерлок Холмс і доктор Ватсон"- дивитись: серія 1, серія 2; всі серії цикла - відкрити або тут
Х/ф "Собака Баскервілів" СССР, 1981 - дивитись,
Х/ф "Собака Баскервілів" Англія, 1988 - дивитись
Х/ф "Собака Баскервілів" Англія,США, 1983 - дивитись
Серіал "Пригоди Шерлока Холмса" (Англія, 1984) - дивитись
Агата Крісті
Біографія
У перекладі на українську книга називається "І не лишилось жодного"
Учень: дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні
ознаки на прикладі прочитаних творів; знає про історію виникнення і формування жанру у світовій
літературі, видатних представників детективної літератури; розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, називає їхні
найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь; знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про
Шерлока Холмса); висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає
про своїх улюблених героїв; виявляє особливості сюжету і композиції творів; установлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах
письменників; характеризує образи персонажів; змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси,
роль у розгортанні сюжету; розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події,
зіставляє їх; розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, висловлює власне судження про
втілення героїв детективів засобами кіномистецтва
Тема 6 "Світова новела"
О. Генрі «Дари волхвів», «Останній листок»
Timeline - заповнити
відео "Останній лист" дивитись, творча робота - дивитись
фільм "Дари волхвів" (1980, англ.) - дивитись
Timeline - заповнити
відео "Останній лист" дивитись, творча робота - дивитись
фільм "Дари волхвів" (1980, англ.) - дивитись
Додатково: рекомендую оповідання О.Гріна "Зелена лампа"
Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця»
читати повість, мультфільм дивитись, фільм дивитись
Рюноске Акутаґава - дивитись презентацію (2 хв.) фільм-біографію (25 хв.)
«Павутинка» читати оповідання + дивитись відео
відео робота за новелою - дивитись
Глогстер (автор Свиридкова Н.І, джерело):
уривок аніме Aoi Bungaku Series - дивитись
Аніме "Aoi Bungaku Series" (за новелою"Павутинка")
Учень: дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у
прочитаних творах; розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну,
філософську, фантастичну та ін.); виразно читає і переказує (близько до тексту) новели письменників; виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми
(моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах,
символах, назвах та інших компонентах твору; визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені
(кульмінаційні) моменти творів; характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці,
виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості; розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення; характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і
розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді; виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в
новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок із японськими традиціями в новелі
«Павутинка» Р. Акутаґави); розкриває підтекст окремих епізодів творів; порівнює образи героїв новел О. Генрі; знає про втілення сюжетів новел
у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них.
Тема 7 "Сучасна література. Я і світ"
Айзек Азімов «Фах» читати, пазл скласти
Таблицю заповнити
Інтелектуальна карта "Історія наукової фантастики" (Уорд Шеллі) - відкрити (англ.)
ЛІТЕРАТУРНЕ ФЕНТЕЗІ
Картки із завданнями - відкрити і відшукати свою картку
Презентацію за змістом роману - дивитись або скачати
мультфільм дивитись
Корнелія Функе «Чорнильне серце» читати,
Презентацію за змістом роману - дивитись
фільм дивитись, пазл скласти
Презентацію за змістом роману - дивитись або скачати
мультфільм дивитись
Корнелія Функе «Чорнильне серце» читати,
Презентацію за змістом роману - дивитись
Ланцюжок подій роману - відкрити завдання
Позакласне читання:
Джоан К. Роулінг - серія книг про Гаррі Поттера
"Гаррі Поттер та Таємна кімната"№ 2,
"Гаррі Поттер та В`язень Азкабану" № 3
"Гаррі Поттер та Таємна кімната"№ 2,
"Гаррі Поттер та В`язень Азкабану" № 3
Дж .Р.Р. Толкін "Гобіт, або Мандрівка за Імлисті гори"
("Гобіт, або Туди і Звідти")
Дивитись "Постнаука" - "Літературний світ "Хобіта" відкрити, "Світ Толкіна" - дивитись
Читати статтю М.Штейнман "Хобіт: конфлікт інтерпретацій"
Інтерактивна дошка
Дивитись "Постнаука" - "Літературний світ "Хобіта" відкрити, "Світ Толкіна" - дивитись
Читати статтю М.Штейнман "Хобіт: конфлікт інтерпретацій"
Інтерактивна дошка
Клайв С. Льюїс «Хроніки Нарнії»
(«Небіж чаклуна», «Лев, Біла Відьма та Шафа», «Принц Каспіан», інш.)
Філіп
Пулман - трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне
скло»)
Рекомендую прочитати:
Йон
Колфер - серія книг «Артеміс Фаул» («Код
вічності», «Парадокс часу», інш.),
Олександр Беляєв «Людина-амфібія»,
Література для читання влітку
Програма "Зарубіжна література" 8 клас - відкрити
Рекомендації до читання влітку моїм учням- відкрити або читати нижче
* Відсутність у рекомендаціях до читання влітку частини творів, заявлених у Програмі для вивчення у 8 класі, пояснюю моїм бажанням прочитати їх разом (учитель і учні), у 8 класі, під час навчання.
Натомість пропоную заглибитись в атмосферу тої історико-культурної доби, у яку (або про яку) написано літературний твір, через перегляд історико-біографічних художніх фільмів, екранізацій творів (звісно, після прочитання літературних творів. Читайте!
Рекомендації до читання влітку моїм учням- відкрити або читати нижче
* Відсутність у рекомендаціях до читання влітку частини творів, заявлених у Програмі для вивчення у 8 класі, пояснюю моїм бажанням прочитати їх разом (учитель і учні), у 8 класі, під час навчання.
Натомість пропоную заглибитись в атмосферу тої історико-культурної доби, у яку (або про яку) написано літературний твір, через перегляд історико-біографічних художніх фільмів, екранізацій творів (звісно, після прочитання літературних творів. Читайте!
Історико-літературна епоха
|
Що читати влітку
|
Кінематограф пропонує
|
Доба
Античності
|
& Міфи Давньої Греції
(троянський цикл)
|
«Троя» 2004, «Елена
Троянская» 2003, «Троянская война» 1961, «Гнев Ахилла» 1962, «Падение Трои» 2018,«Легенда
об Энее» 1962 «Електра»
1962
|
Доба Середньовіччя
|
&
Омар
Хайям
Рубаї
&
«Пісня
про Роланда»
|
«Песнь
о Роланде» 1978
|
Доба
Відродження
|
&
Вільям Шекспір
«Ромео і Джульєтта»
&
Мігель де Сервантес Сааведра
«Дон Кіхот» I ч.
|
«Влюблённый Шекспир» 1998
«Ромео
і Джульєтта» 1968, 1996, 2013
«Дон Кихот» 1957, 1988, 1996
«Человек из Ла
Манчи» 1972
«Дон Кихот
возвращается» 1997
|
Класицизм
|
&
Мольєр
«Міщанин-шляхтич»
&
Мольєр
«Тартюф»
& Бомарше П. «Севільський цирульник»
& Лопе де Вега. «Собака на сіні»
|
«Мольєр»
2007
«Мещанин
во дворянстве» 1977 (вистава)
«Тартюф»
1992
«Севільський цирюльник» 1973,
«Женитьба Фигаро» 1974, «Собака на сене» 1977
«Труффальдино из Бергамо» 1976 (за п’єсою «Слуга двух господ» К.
Гольдони)
|
Сучасна
література
(ІІ пол. ХХ –
поч. ХХІ ст.)
|
& Антуан де Сент-Екзюпері
«Маленький принц»
& Річард Бах
«Чайка Джонатан Лівінгстон»
& Барбара
Космовська «Буба»
&
М.Аромштам
«Коли
відпочивають янголи»
& Маркус Зузак «Крадійка книжок»
& Марія Парр «Вафельне серце»
& Дж. Р. Р. Толкін «Володар Перснів»
& С.Таунсенд «Таємний щоденник Адріана Моула»
& О. Г. Шведер «Сни шовкопряда»
|
«Маленький принц» 1966, 1974, 2015 м/ф
«Чайка Джонатан
Лівінгстон» 1973
«Уроки французької» 1978
(по повісті В. Распутіна)
«Крадійка книжок» 2013
|
Немає коментарів:
Дописати коментар