Література 7

   ЛІТЕРАТУРА 7 клас



ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ЧИТАННЯ ВЛІТКУ - відкрити

ПІДРУЧНИК - скачати (Волощук, 2020)  скачати підручник (2015)
підручник онлайн - відкритизберегти на свій ПК

ХРЕСТОМАТІЯ - зберегти на свій ПК

Тексти для читання - відкрити
Аудіокниги українською - відкрити
Літературний диліжанс (відео-біографії письменників)
Нові технології у вивченні літератури 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - відкрити



Вступ Оригінал. Переклад і переспів
Опорний конспект переглянути
Презентацію "Українські письменники-перекладачі" подивитись

Тема 1 "Балади"

Інтелект-карта - ознайомитись

Фольклорні балади:
"Король Лір і його дочки" читати
переглянути додаткові матеріали - відкрити
Хмаринка слів за темою - дивитись

"Як Робін Гуд став розбійником" читати, пазл скласти
Хмаринка слів за темою - дивитись

Літературні балади:
Фрідріх Шиллер "Рукавичка" читати
Адам Міцкевич "Світязь" читати, відео дивитись
Інтерактивний плакат - відкрити
Роберт Льюїс Стівенсон "Балада про вересовий трунок" читати, пазл скласти відео 1, мультфільм   Творчі роботи (інтелектуальні карти, хмарки тегів) учнів - дивитись

Учень:
 виразно читає билини й балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;   дає визначення жанрів «билина», «балада», виявляє їхні характерні ознаки в текстах прочитаних творів;   називає цикли билин (Київський і Новгородський), ключові твори і героїв циклів; визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда);   характеризує образи билин і фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.); переказує сюжети билин і балад (в окремих частинах і цілісно);   визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в билинах і баладах, установлює, як у ключових моментах виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;  виявляє засоби поетичної мови в билинах і баладах, зокрема фольклорного походження;    визначає  у прочитаних творах символи, розкриває їхній прихований зміст;  розкриває особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором); називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів


Повторити матеріал за допомогою інтелект-карти - відкрити





Тема 2 "Історичне минуле в літературі"
Вальтер Скотт 

Біографія:

Творчість:

Читати історичний роман "Айвенго" українськоюросійською
Презентацію переглянути
Герої роману - відкрити підказку, таблиця-характеристика - відкрити
Гра "Пазли" - відкрити, скласти пазл
ТЕСТ пройти

 

Екранізація "Балада о доблестном рыцаре Айвенго" - дивитись фільм
Х/ф "Айвенго" (1982) дивитись
Творча робота - дивитись

Василь Биков "Альпійська балада"
читати повість, скачати текст
Худ. фільм "Альпійська балада" дивитись

Ученьзнає основні відомості про життя і творчість письменників; виразно читає твори, виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;виявляє історичну основу прочитаних творів;  висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту; переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);  характеризує образи персонажів, виявляє у них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст; порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності; вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, характеризує образ автора; визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах; дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу; виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу; дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в творах; висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.

Тема 3 "Духовне випробування людини"
Джеймс Олдрідж "Останній дюйм"
повість читати, фільм дивитись
Інтерактивний плакат - відкрити

Редьярд Кіплінг
"Балада про Схід і Захід" читати, план балади - доповнити
"Якщо..." читати, інші переклади 
FB-сторінка письменника - відкрити
Цікавий альбом до твору - читати
Біографія


Учень: виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів; розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань; розповідає про основні факти життя і творчості митців; вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету; аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку;  визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах; знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування; порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою); висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем

Тема 4 "Дружба і кохання"
Огляд літературних творів про дружбу - відкрити

Вірші О.Пушкіна, Г.Гейне, К.Симонова
скласти пазл - Пушкін в Ліцеї
FB-сторінка О.С.Пушкіна - відкрити
Актори читають вірш К.Симонова "Жди мене" - дивитись

Олександр Грін "Пурпурові вітрила" 
біографія письменника


читати повість, фільм дивитись, пазл скласти
Інтерактивні плакати - відкрити, відкрити , відкрити



FB-сторінка "Ассоль" - відкрити
FB-сторінка "Грей" - відкрити

Шолом-Алейхем "Пісня над піснями" читати повість, фільм дивитись

Учень: знає і розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках; переказує основні події творів; визначає особливості сюжету і композиції прочитаної повісті; характеризує духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей; розкриває сутність трактування проблеми кохання у творах; висловлює власні судження щодо персонажів (Шимек, Бузя; Ассоль, Артур Грей), їхнє ставлення до кохання і світу; визначає теми, провідні мотиви, ідеї у творах; називає символи у прочитаних творах, розкриває їхній зміст, функції; зіставляє літературні образи з кінообразами, виявляє ключові риси характеру персонажів прочитаних творів, утілені в медіаверсіях; виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів 

Тема 5 "Літературний детектив"

Детектив - інтерактивний плакат
Опорний конспект по темі - відкрити
Презентацію - дивитись
Збірка ресурсів для створення ГОЛОВОЛОМКИ - відкрити

Едгар Аллан По 
Біографія

Повість «Золотий жук»
 читати, фільм дивитись


За матеріалами сайту Erase una vez  

Артур Конан Дойл 
Біографія


Читати оповідання
«Пістрява стрічка», «Спілка рудих» , "Собака Баскервілів", "Танцюючі чоловічки"
Екранізації дивитись:
"Шерлок Холмс і доктор Ватсон"- дивитись: серія 1, серія 2; всі серії цикла - відкрити або тут
Х/ф "Собака Баскервілів" СССР, 1981 - дивитись
Х/ф "Собака Баскервілів" Англія, 1988 - дивитись
Х/ф "Собака Баскервілів" Англія,США, 1983 - дивитись
Серіал "Пригоди Шерлока Холмса" (Англія, 1984) - дивитись

Агата Крісті 
Біографія


Повість Агати Крісті "Десять негритят" читати, фільм дивитись
У перекладі на українську книга називається "І не лишилось жодного"

Учень: дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі прочитаних творів;  знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;  розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь; знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса); висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;   виявляє особливості сюжету і композиції творів; установлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників; характеризує образи персонажів; змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету; розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх; розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва

Тема 6 "Світова новела"

О. Генрі  «Дари волхвів», «Останній листок»
Timeline - заповнити 
відео "Останній лист" дивитись, творча робота - дивитись


фільм "Дари волхвів" (1980, англ.) - дивитись


Додатково
: рекомендую оповідання О.Гріна 
"Зелена лампа


Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця» 
читати повість, мультфільм дивитись, фільм дивитись

Рюноске Акутаґава  - дивитись презентацію (2 хв.) фільм-біографію (25 хв.)
«Павутинка» читати оповідання + дивитись відео
відео робота за новелою - дивитись
Глогстер (автор Свиридкова Н.І, джерело):



уривок аніме Aoi Bungaku Series - дивитись
Аніме "Aoi Bungaku Series" (за новелою"Павутинка")



Учень: дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах; розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.); виразно читає і переказує  (близько до тексту) новели письменників; виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору; визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів; характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості; розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення; характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді; виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок із японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутаґави); розкриває підтекст окремих епізодів творів; порівнює образи героїв новел О. Генрі; знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них.

Тема 7 "Сучасна література. Я і світ"

Айзек Азімов «Фах» читати, пазл скласти
Таблицю заповнити

Інтелектуальна карта "Історія наукової фантастики" (Уорд Шеллі) - відкрити (англ.)

ЛІТЕРАТУРНЕ ФЕНТЕЗІ


Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула» читати
Картки із завданнями - відкрити і відшукати свою картку
Презентацію за змістом роману - дивитись або скачати
мультфільм дивитись


Корнелія Функе «Чорнильне серце» читати
Презентацію за змістом роману - дивитись
Ланцюжок подій роману - відкрити завдання
фільм дивитись, пазл скласти

Позакласне читання:

Джоан  К. Роулінг - серія книг про Гаррі Поттера 
"Гаррі Поттер та Таємна кімната"№ 2
"Гаррі Поттер та В`язень Азкабану№ 3
    завдання: підписати імена персонажів - відкрити 
    зібрати пазл - відрити завдання
Інтерактивна дошка



Дж .Р.Р. Толкін  "Гобіт, або Мандрівка за Імлисті гори" ("Гобіт, або Туди і Звідти")
Дивитись "Постнаука" - "Літературний світ "Хобіта" відкрити, "Світ Толкіна" - дивитись
Читати статтю М.Штейнман "Хобіт: конфлікт інтерпретацій"
Інтерактивна дошка


Клайв С. Льюїс  «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна», «Лев, Біла Відьма та Шафа», «Принц Каспіан», інш.)
Філіп Пулман - трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло»)
Рік Ріордан - серія книг «Персі Джексон та Олімпійці» ("Персі Джексон і викрадач молній")

Рекомендую прочитати:

Філіппа Пірс «Том і опівнічний сад», 
Анна  Гавальда «З5 кіло надії», Гаґеруп Клаус «Золота Вежа»
Йон Колфер - серія книг «Артеміс Фаул» («Код вічності», «Парадокс часу», інш.), 
Олександр Беляєв «Людина-амфібія», 

Дмитро Ємець - серія книг «Мефодій Буслаєв»

Учень:  знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників; розповідає про ключові події сюжету творів; розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах; характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.; визначає особливості художньої оповіді у творах, роль оповідної форми у розкритті образів героїв; порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою); порівнює образи підлітків у прочитаних творах; оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів; володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті), їхню структуру, організацію роботи; розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його увагу, пояснює свої уподобання; виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів.

Література для читання влітку

Програма "Зарубіжна література" 8 клас - відкрити

Рекомендації до читання влітку моїм учням- відкрити або читати нижче 

* Відсутність у рекомендаціях до читання влітку частини творів, заявлених у Програмі для вивчення у 8 класі, пояснюю моїм бажанням прочитати їх разом (учитель і учні), у 8 класі, під час навчання. 
   Натомість пропоную заглибитись в атмосферу тої історико-культурної доби, у яку (або про яку) написано літературний твір, через перегляд історико-біографічних художніх фільмів, екранізацій творів (звісно, після прочитання літературних творів. Читайте!


Історико-літературна епоха
Що читати влітку
Кінематограф пропонує
Доба
Античності
&  Міфи Давньої Греції
      (троянський цикл)
«Троя» 2004, «Елена Троянская» 2003, «Троянская война» 1961, «Гнев Ахилла» 1962, «Падение Трои» 2018,«Легенда об Энее» 1962  «Електра» 1962
Доба Середньовіччя
&  Омар Хайям Рубаї
&  «Пісня про Роланда»

«Песнь о Роланде» 1978
Доба
Відродження
&  Вільям Шекспір
«Ромео і Джульєтта»

&  Мігель де Сервантес Сааведра
         «Дон Кіхот»  I ч.
«Влюблённый Шекспир» 1998
«Ромео і Джульєтта» 1968,  1996,  2013

«Дон Кихот»  1957,  1988, 1996 
«Человек из Ла Манчи» 1972
«Дон Кихот возвращается» 1997
Класицизм

&  Мольєр
«Міщанин-шляхтич»

&  Мольєр «Тартюф»
&  Бомарше П. «Севільський цирульник»
&  Лопе де Вега. «Собака на сіні»
«Мольєр» 2007
«Мещанин во дворянстве» 1977 (вистава)
«Тартюф» 1992

«Севільський цирюльник» 1973, «Женитьба Фигаро»  1974, «Собака на сене» 1977
«Труффальдино из Бергамо» 1976 (за п’єсою «Слуга двух господ» К. Гольдони)
Сучасна література

(ІІ пол. ХХ –
поч. ХХІ ст.)
& Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
& Річард Бах
«Чайка Джонатан Лівінгстон»
& Барбара Космовська  «Буба»
& М.Аромштам  «Коли відпочивають янголи»
& Маркус Зузак «Крадійка книжок»
& Марія Парр «Вафельне серце»
& Дж. Р. Р. Толкін «Володар Перснів»
& С.Таунсенд «Таємний щоденник Адріана Моула»
& О. Г. Шведер «Сни шовкопряда»
«Маленький принц» 1966, 1974, 2015 м/ф

«Чайка Джонатан Лівінгстон» 1973

«Уроки французької» 1978
(по повісті В. Распутіна)

«Крадійка книжок» 2013


Немає коментарів:

Дописати коментар