Читання хороших книг - це розмова з найкращими людьми минулих часів,
і до того ж така розмова, коли вони повідомляють нам тільки кращі свої думки.
і до того ж така розмова, коли вони повідомляють нам тільки кращі свої думки.
Рене Декарт
Читай не затем, чтобы противоречить и опровергать, не затем, чтобы принимать на веру, и не затем, чтобы найти тему для беседы; но чтобы мыслить и рассуждать.
Френсис Бекон
Читаємо влітку:Френсис Бекон
Розширений перелік - відкрити
Завдання:
створити буклет за твором, який обрали і прочитали самостійно (не з переліку) та рекомендуєте прочитати одноліткам
Макет буклету "BOOK OPINION" - скачати
9 клас

Підручник скачати або інший або ще один
Хрестоматія 9 клас cкачати (оновлено) - скачати
скачати (окремі теми)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - виконувати
Сяйво Просвітництва - дивитись відео
Вольтер - енциклопедист біографію дивитись або тут
"Простак": текст читати, критика читати
Екранізація: х/ф "Простодушный" дивитись або тут
Програма "Семь дней истории" дивитись
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера»
"Мандри Гулівера" - читати книгу + екранізація
Йоганн Вольфганг Гете - біографія або відео ще відео (5 хв)
Ф. Шиллер "Вільгельм Телль" читати
*Увертюра к опере «Вильгельм Телль» - Дж.Россини - слушать
*Екранізацію дивитись
"Ф.Шиллер. Романтичний бунтар" (2005)
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
Джордж Гордон Ноел Байрон - життя та творчість
"Мазепа" читати
Поема "Паломництво Чайльд Гарольда" - уривок дивитись
Життя і творчість - дивитись відео
Вірш "Буря" вчити напам`ять - скачати
ТЕМА 3. На межі романтизмі і реалізму
скачати (окремі теми)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - виконувати
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО у 8 класі
1. Прочитати твори (література ХХ ст.)
Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон"
2. Прочитати один з творів сучасної літератури:
Барбара Космовська "Буба"
Марія Парр "Вафельне серце"
Шерон Дрейпер "За межею"
Анжела Нанетті "Мій дідусь був черешнею"
Ульф Старк "Диваки і зануди"
Дж.Уіндем "Відхилення від норми"
Гаррі Гаррісон "Світ смерті"
3. Підготовка буклету-рекомендації
Тема 1 ПРОСВІТНИЦТВО.
Читати основну інформацію1. Прочитати твори (література ХХ ст.)
Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон"
2. Прочитати один з творів сучасної літератури:
Барбара Космовська "Буба"
Марія Парр "Вафельне серце"
Шерон Дрейпер "За межею"
Анжела Нанетті "Мій дідусь був черешнею"
Ульф Старк "Диваки і зануди"
Дж.Уіндем "Відхилення від норми"
Гаррі Гаррісон "Світ смерті"
3. Підготовка буклету-рекомендації
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
·
розкриває особливості сюжету і композиції творів,
їхні жанрові ознаки;
·
характеризує головних персонажів твору, визначає засоби
їхнього створення у тексті; називає жанрові ознаки прочитаних творів;
·
знаходить у прочитаних творах символи та розкриває
їхній зміст;
·
зіставляє персонажів творів;
розповідає про свої улюблені книжки (БУКЛЕТ), пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки.
- дає визначення поняття «жанр», розуміє його зв’язок із родовим поділом літератури; називає жанри, які належать до різних родів (епос, лірика, драма), а також міжродові утворення (наприклад, балада, поема та ін.); визначає жанрові ознаки творів;
- дає визначення поняття «стиль», розрізняє стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників); знає складники стилю (тематика, образотворчість, сюжетно-композиційні особливості, поетична мова); порівнює окремі жанри в національних літературах (на прикладі прочитаних творів).
Тема 1 ПРОСВІТНИЦТВО.
Сяйво Просвітництва - дивитись відео
Вольтер - енциклопедист біографію дивитись або тут
"Простак": текст читати, критика читати
Екранізація: х/ф "Простодушный" дивитись або тут
Програма "Семь дней истории" дивитись
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера»
"Мандри Гулівера" - читати книгу + екранізація
Інтерактивна карта - дивитись
Інфографіка з біографії - дивитись
Ф. Шиллер "Вільгельм Телль" читати
*Увертюра к опере «Вильгельм Телль» - Дж.Россини - слушать
*Екранізацію дивитись
"Ф.Шиллер. Романтичний бунтар" (2005)
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
розкриває чинники (історичні, філософські, естетичні) розвитку європейської
літератури доби Просвітництва;
знає
основні художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називає
їхні ознаки, представників;
називає ключові ідеї Просвітництва, виявляє їх у прочитаних творах;
визначає особливості сюжету й композиції роману Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»; розкриває жанрову своєрідність роману «Мандри Гуллівера» (поєднання
реалістичних елементів і соціальної фантастики);
знаходить приклади езопової
мови, приклади гумору, іронії, сатири, сарказму, визначає їхні функції у творі Дж. Свіфта;
характеризує образ Гуллівера, визначає художні засоби його створення;
розкриває ідеї, аналізує мотиви й образи в ліричних творах Й. В. Ґете;
пояснює, чому ода «До радості» Ф.
Шиллера стала гімном Євросоюзу.
Тема 2. РОМАНТИЗМ
Читати основну інформацію "РОМАНТИЗМ"
*Відео-лекція (додатково) дивитись
Поезія читати
Дошка знань - відкрити
Джордж Гордон Ноел Байрон - життя та творчість
"Мазепа" читати
Поема "Паломництво Чайльд Гарольда" - уривок дивитись
*** Адам Міцкевич - життя та творчість
Поезія читатьЖиття і творчість - дивитись відео
Вірш "Буря" вчити напам`ять - скачати
ТЕМА 3. На межі романтизмі і реалізму
А.С.Пушкин - жизнь и творчество + видео
Лицейские годы видео
Михайловский период жизни видео
Южная ссылка видео
Болдинская осень видео
Последняяя дуэль видео
Лицейские годы видео
Михайловский период жизни видео
Южная ссылка видео
Болдинская осень видео
Последняяя дуэль видео
Мультфильм - біография
Творчество читать
Стихотворения читать и учить наизусть
Схема анализа стихотворения ознакомиться
"Евгений Онегин"

Текст романа в оригинале - читать
Текст роману в перекладі українською - читати
Пересказ - смотреть
Экранизация романа - фильм "Онегин" (1999) смотреть
Экранизации: фильм 1958
Посмотреть уроки по роману
Лекция Д.Быкова "Евгений Онегин" как неоконченный роман"
Интересный сайт - перейти
Декабристи відео
* Екранізації обирати фільм і дивитись
Поети пушкінської доби - ознайомитись
***Поэты пушкинской поры - смотреть
Экранизация романа - фильм "Онегин" (1999) смотреть
Экранизации: фильм 1958
Посмотреть уроки по роману
Лекция Д.Быкова "Евгений Онегин" как неоконченный роман"
Интересный сайт - перейти
Декабристи відео
* Екранізації обирати фільм і дивитись
Поети пушкінської доби - ознайомитись
***Поэты пушкинской поры - смотреть
Позакласне читання
А.С. Пушкин "Маленькие трагедии", "Повести Белкина"М.Ю.Лермонтов
Жизнь и творчество + биография = интересно: смотреть
Х/ф "Лермонтов" смотреть фильм
Х/ф "Лермонтов" фильм 2014 смотреть
Д/ф к юбилею поэта смотреть
Д/ф "Неизвестный Лермонтов" смотреть
Лекция "Неузнанный пророк М.Лермонтов" смотреть
Творчество читать + интересный сайт - перейти
Текст романа - читать в оригинале
Текст роману в перекладі українською - читати
Вопросы к роману "Герой нашего времени" читать
Опорный конспект читать
Стихи - читать
Вірші в перекладі українською - читати
Слушать романсы на стихи Лермонтова:
"Парус", рэп "Дума", "Выхожу один я на дорогу"
Смотреть тематический плэйкаст "Парус"
Лермонтов-художник смотреть картины + картины
*Экранизация романов смотреть
"Герой нашего времени" смотреть или здесь
"Печорин" (сериал 2007г.) смотреть
Жизнь и творчество + биография = интересно: смотреть
Х/ф "Лермонтов" смотреть фильм
Х/ф "Лермонтов" фильм 2014 смотреть
Д/ф к юбилею поэта смотреть
Д/ф "Неизвестный Лермонтов" смотреть
Лекция "Неузнанный пророк М.Лермонтов" смотреть
Творчество читать + интересный сайт - перейти
Текст романа - читать в оригинале
Текст роману в перекладі українською - читати
Вопросы к роману "Герой нашего времени" читать
Опорный конспект читать
Стихи - читать
Вірші в перекладі українською - читати
Слушать романсы на стихи Лермонтова:
"Парус", рэп "Дума", "Выхожу один я на дорогу"
Смотреть тематический плэйкаст "Парус"
Лермонтов-художник смотреть картины + картины
*Экранизация романов смотреть
"Герой нашего времени" смотреть или здесь
"Печорин" (сериал 2007г.) смотреть
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
Тема 4. РЕАЛІЗМ
визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах;
розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур;
визначає провідні теми й мотиви ліричних творів письменників-романтиків;
аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення; знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів;
виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо);
виявляє зв’язок творів із традиціями світової культури (Біблією, філософією, мистецтвом);
аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему;
виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму та взаємодії романтизму з реалізмом (на прикладі творів Дж. Байрона, О. С. Пушкіна, М. Ю. Лермонтова);
визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів;
виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо;
порівнює оригінали, художні переклади, переспіви творів письменників;
установлює трансформацію байронічних мотивів у російському романтизмі;
виявляє схожість і відмінності в підходах митців у розкритті теми «пам’ятника»;
порівнює образи Євгенія Онєгіна та Печоріна;
розповідає про роль України в житті й творчості митців, пояснює посилення інтересу Європи до України в добу романтизму;
знає імена українських перекладачів творів європейських романтиків;
розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму;
виявляє особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів).Тема 4. РЕАЛІЗМ
Реалізм як художній напрямок читати
Оноре де Бальзак
Біографія дивитись відео 1 відео 2
Х/ф "Бальзак" (1999) дивитись

Опорний конспект до уроку №2 читати
Читати: "Гобсек", "Батько Горіо", "Шагренева шкіра", "Євгенія Гранде"
Екранізація повісті "Гобсек" дивитись
Екранізація роману "Батько Горіо" дивитись
Екранізація роману "Шагренева шкіра" фільм 2010, фільм 1975
Інтерактивний плакат - відкрити
Інтерактивний плакат - відкрити
Х/ф "Бальзак" (1999) дивитись

АЛЬБОМ з біографії - дивитись
Читати: "Гобсек", "Батько Горіо", "Шагренева шкіра", "Євгенія Гранде"
Екранізація повісті "Гобсек" дивитись
Екранізація роману "Батько Горіо" дивитись
Екранізація роману "Шагренева шкіра" фільм 2010, фільм 1975
Інтерактивний плакат - відкрити
Інтерактивний плакат - відкрити
- Оноре де Бальзак : ТОП-9 цікавих фактів Ознайомитись
- життєвий та творчий шлях. Презентація ( автор А.Химинець)
- "Людська комедія" (історія створення, композиція, новаторство) (А.Химинець)
- образ Гобсека. Презентація (автор А.Химинець)
Биография - документальные фильмы: "Птица Гоголь",
"Тайны века. Гоголь", биография,
"Живая история. Тайны смерти Гоголя"
Творчество читать
САЙТ - Гоголь - відкрити
Текст пьесы "Ревизор" - читать, українською - читати
"Шинель" - читать, в перекладі українською - читати
"Нос" - читать, в перекладі українською - читати
"Портрет" - читать, в перекладі українською - читати
*Экранизация произведений смотреть (рекомендую "Шинель", "Портрет", "Мертвые души", "Ревизор", "Тарас Бульба")
Рекомендую учебный сайт - перейти
Позакласне читання
Н.В.Гоголь "Нос", "Портрет"
Оноре де Бальзак "Шагренева шкіра", "Батько Горіо"
За підсумками вивчення теми учень (учениця):

дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні
ознаки, виявляє їх у прочитаних творах; розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX
століття (романтизмом, натуралізмом);
розповідає про основні віхи життя й творчості митців, розкриває особливості світогляду письменників;
визначає актуальні проблеми, теми творів, установлює сюжетно-композиційні особливості творів; аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах;
аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів
їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із
середовищем, з іншими персонажами тощо);
дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку
психологізму в творах;
інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює
судження щодо певних ситуацій, аргументує свою позицію прикладами,
цитатами з текстів;
виявляє художнє новаторство митців; розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до
зображення дійсності (зображення людини у зв’язках із середовищем, змалювання
різних верств суспільства, точність деталей і описів тощо);
розповідає про зв’язки письменників з Україною, увічнення їхньої
пам’яті в музеях і пам’ятниках, утілення образів і сюжетів їхніх книг у творах
мистецтва;
порівнює особливості втілення теми
грошей та їхнього згубного впливу на людину
й суспільство у творчості О. де
Бальзака і М. В. Гоголя.
Тема 5. "НОВА"і "СТАРА" ДРАМА.
Зміни в драматургії кінця XIX — початку XX століть
Дошка знань (автор А.Аброскіна)
- Розмова Нори і Торвальда переглянути
- Крістіна, Нора та чоловік переглянути
- Нора і Крогстад переглянути
- Крог и Кристина переглянути
- Остання розмова з чоловіком переглянути
- Нора появнює свій уход преглянути
Бернард Шоу
Д/ф з серії "Генії та злодії. Б.Шоу" - дивитись
Бернард Шоу "Пігмаліон" читати
Дивитись екранізацію х/ф "Моя прекрасна леді"
Інші екранізації:
Інші екранізації:
- Фільм «Пігмаліон» (1938 р., Великобританія, реж. Леслі Говард, Ентоні Асквіт)
- Фільм-спектакль «Пігмаліон» (1957 р., СРСР, реж. Костянтин Зубов)
- Музичний фільм «Моя прекрасна леді» (1964 р., США, реж. Джордж К’юкор)
- Фільм-балет «Галатея» (1977 р., СРСР, реж. Олександр Белінський)
А.П.Чехов
Д/ф-биография "Доктор Чехов. Жестокий диагноз" смотреть
Д/ф "Гении и злодеи. Чехов" смотреть
Д/ф "Тайны века. Чехов - неопубликованная жизнь" - смотреть
"Чайка" читать
Читать другие произведения А.П.Чехова - читать
Новаторство Чехова - смотреть урок
Лекция Дм.Быкова "Чехов как антидепрессант" слушать
Лекция Татьяны Толстой "Очки для Чехова" - смотреть
За підсумками вивчення теми учень (учениця):

виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми,
мотиви;
характеризує художні образи, виявляє в тексті художні
засоби їхнього створення; аналізує твори у єдності змісту та форми;
висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем,
образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту,
відповідними цитатами;
розповідає про основні віхи життя й творчості митців;
знає українські переклади творів, зіставляє їх з
оригіналами;
здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури
(збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих
літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);
користується літературознавчими
словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема
інтернет-ресурсами).Тема 6. ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ століття
Цікаві факти з життя письменника
Булгаков М.О. "Собаче серце"
Рей Дуглас Бредбері

Попередження Рея Бредбері ознайомитися
Роман «451° за Фаренгейтом» читати
англійською - читатиросійською - читати
Екранізація - 1966, 2018

«Історія одного кохання»
Текст читати українською, російською, англійською мовами
Книга матеріалів OURBOOX - гортати
Екранізація - дивитись
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX
ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва;
Екранізація - дивитись
Позакласне читання
Барбара Космовська "Позолочена рибка"
Крістіне Нестлінгер "Маргаритко, моя квітко"
Гарпер Лі. «Убити пересмішника» - читати
Шолом-Алейхем "Тев`є-молочар" - читати
Барбара Космовська "Позолочена рибка"
Крістіне Нестлінгер "Маргаритко, моя квітко"
Гарпер Лі. «Убити пересмішника» - читати
Шолом-Алейхем "Тев`є-молочар" - читати
виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній
зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її
морального вибору;
виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних
творах;
знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у
творах письменників;
характеризує образи провідних героїв, простежує особливості
їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;
створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або
кіно, театру);
обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо
актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті
її взаємодії з іншими видами мистецтва;
презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє
в них риси художності;
володіє навичками роботи з бібліотечними фондами,
інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання;
знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні
літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;
аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й
форми;
знає визначні міжнародні літературні премії сучасності;
називає зарубіжних
письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори
митців, відзначені преміями.
За підсумками вивчення курсу "Зарубіжна література" в 9 класі учень (учениця):

розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX
ст.;
установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й
стильову своєрідність;
називає представників різних літературних напрямів, течій,
мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову
скарбницю художніх цінностей;
застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й
інтерпретації літературних творів;
аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища.
Щиро-щиро дякую за такий змістовний, цікавий, красивий сайт! Це дійсно дієва допомога кожному вчителю! І така велика робота! Величезна шана Вам!!! Наснаги у подальшій роботі!
ВідповістиВидалити