Читання хороших книг - це розмова з найкращими людьми минулих часів,
і до того ж така розмова, коли вони повідомляють нам тільки кращі свої думки.
і до того ж така розмова, коли вони повідомляють нам тільки кращі свої думки.
Рене Декарт
Читай не затем, чтобы противоречить и опровергать, не затем, чтобы принимать на веру, и не затем, чтобы найти тему для беседы; но чтобы мыслить и рассуждать.
Френсис Бекон
Читаємо влітку:Френсис Бекон
Завдання:
створити буклет за твором, який обрали і прочитали самостійно та рекомендуєте прочитати одноліткам
Макет буклету "BOOK OPINION" - скачати
9 клас

Підручник скачати або інший або ще один
Хрестоматія 9 клас cкачати (оновлено) - скачати
скачати (окремі теми)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - виконувати
Сяйво Просвітництва - дивитись відео
Вольтер - енциклопедист біографію дивитись або тут
"Простак": текст читати, критика читати
Екранізація: х/ф "Простодушный" дивитись або тут
Програма "Семь дней истории" дивитись
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера»
"Мандри Гулівера" - читати книгу + екранізаціяЙоганн Вольфганг Гете - біографія або відео ще відео (5 хв)
Ф. Шиллер "Вільгельм Телль" читати
*Увертюра к опере «Вильгельм Телль» - Дж.Россини - слушать
*Екранізацію дивитись
"Ф.Шиллер. Романтичний бунтар" (2005)
Джордж Гордон Ноел Байрон - життя та творчість
"Мазепа" читати
Поема "Паломництво Чайльд Гарольда" - уривок дивитись
Життя і творчість - дивитись відео
Вірш "Буря" вчити напам`ять - скачати
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
скачати (окремі теми)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - виконувати
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО у 8 класі
1. Прочитати твори (література ХХ ст.)
Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон"
2. Прочитати один з творів сучасної літератури:
Барбара Космовська "Буба"
Марія Парр "Вафельне серце"
Шерон Дрейпер "За межею"
Анжела Нанетті "Мій дідусь був черешнею"
Ульф Старк "Диваки і зануди"
Дж.Уіндем "Відхилення від норми"
Гаррі Гаррісон "Світ смерті"
3. Підготовка буклету-рекомендації
Читати основну інформацію1. Прочитати твори (література ХХ ст.)
Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон"
2. Прочитати один з творів сучасної літератури:
Барбара Космовська "Буба"
Марія Парр "Вафельне серце"
Шерон Дрейпер "За межею"
Анжела Нанетті "Мій дідусь був черешнею"
Ульф Старк "Диваки і зануди"
Дж.Уіндем "Відхилення від норми"
Гаррі Гаррісон "Світ смерті"
3. Підготовка буклету-рекомендації
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
виявляє актуальність порушених письменниками тем
і проблем;
розкриває особливості сюжету і композиції творів, їхні жанрові ознаки;
характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті; називає жанрові ознаки прочитаних творів; знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст; зіставляє персонажів творів; розповідає про свої улюблені книжки (БУКЛЕТ), пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки. дає визначення поняття «жанр», розуміє його зв’язок із родовим поділом літератури; називає жанри, які належать до різних родів (епос, лірика, драма), а також міжродові утворення (наприклад, балада, поема та ін.); визначає жанрові ознаки творів;
розкриває особливості сюжету і композиції творів, їхні жанрові ознаки;
характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті; називає жанрові ознаки прочитаних творів; знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст; зіставляє персонажів творів; розповідає про свої улюблені книжки (БУКЛЕТ), пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки. дає визначення поняття «жанр», розуміє його зв’язок із родовим поділом літератури; називає жанри, які належать до різних родів (епос, лірика, драма), а також міжродові утворення (наприклад, балада, поема та ін.); визначає жанрові ознаки творів;
дає визначення поняття «стиль», розрізняє стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників); знає складники стилю (тематика, образотворчість, сюжетно-композиційні особливості, поетична мова); порівнює окремі жанри в національних літературах (на прикладі прочитаних творів).
Тема 1 ПРОСВІТНИЦТВО. Сяйво Просвітництва - дивитись відео
"Простак": текст читати, критика читати
Екранізація: х/ф "Простодушный" дивитись або тут
Програма "Семь дней истории" дивитись
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера»
"Мандри Гулівера" - читати книгу + екранізація
Інтерактивна карта - дивитись
Інфографіка з біографії - дивитись
Ф. Шиллер "Вільгельм Телль" читати
*Увертюра к опере «Вильгельм Телль» - Дж.Россини - слушать
*Екранізацію дивитись
"Ф.Шиллер. Романтичний бунтар" (2005)
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
розкриває чинники (історичні, філософські, естетичні) розвитку європейської
літератури доби Просвітництва; знає
основні художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називає
їхні ознаки, представників; називає ключові ідеї Просвітництва, виявляє їх у прочитаних творах; визначає особливості сюжету й композиції роману Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»; розкриває жанрову своєрідність роману «Мандри Гуллівера» (поєднання
реалістичних елементів і соціальної фантастики); знаходить приклади езопової
мови, приклади гумору, іронії, сатири, сарказму, визначає їхні функції у творі Дж. Свіфта; характеризує образ Гуллівера, визначає художні засоби його створення; розкриває ідеї, аналізує мотиви й образи в ліричних творах Й. В. Ґете; пояснює, чому ода «До радості» Ф.
Шиллера стала гімном Євросоюзу.
Тема 2. РОМАНТИЗМ
Читати основну інформацію "РОМАНТИЗМ"
*Відео-лекція (додатково) дивитись
Поезія читати
Дошка знань - відкрити
Джордж Гордон Ноел Байрон - життя та творчість
"Мазепа" читати
Поема "Паломництво Чайльд Гарольда" - уривок дивитись
*** Адам Міцкевич - життя та творчість
Поезія читатьЖиття і творчість - дивитись відео
Вірш "Буря" вчити напам`ять - скачати
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах;
розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур;
визначає провідні теми й мотиви ліричних творів письменників-романтиків;
аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення; знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів; виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо);
виявляє зв’язок творів із традиціями світової культури (Біблією, філософією, мистецтвом);
аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему; виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму та взаємодії романтизму з реалізмом (на прикладі творів Дж. Байрона); визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів; виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо; порівнює оригінали, художні переклади, переспіви творів письменників; установлює трансформацію байронічних мотивів у російському романтизмі; виявляє схожість і відмінності в підходах митців у розкритті теми «пам’ятника»;
розповідає про роль України в житті й творчості митців, пояснює посилення інтересу Європи до України в добу романтизму; знає імена українських перекладачів творів європейських романтиків; розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму; виявляє особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів).
Тема 4. РЕАЛІЗМ
Реалізм як художній напрямок читати
Оноре де Бальзак
Біографія дивитись відео 1 відео 2
Х/ф "Бальзак" (1999) дивитись

Опорний конспект до уроку №2 читати
Читати: "Гобсек", "Батько Горіо", "Шагренева шкіра", "Євгенія Гранде"
Екранізація повісті "Гобсек" дивитись
Екранізація роману "Батько Горіо" дивитись
Екранізація роману "Шагренева шкіра" фільм 2010, фільм 1975
Інтерактивний плакат - відкрити
Інтерактивний плакат - відкрити
Х/ф "Бальзак" (1999) дивитись

АЛЬБОМ з біографії - дивитись
Читати: "Гобсек", "Батько Горіо", "Шагренева шкіра", "Євгенія Гранде"
Екранізація повісті "Гобсек" дивитись
Екранізація роману "Батько Горіо" дивитись
Екранізація роману "Шагренева шкіра" фільм 2010, фільм 1975
Інтерактивний плакат - відкрити
Інтерактивний плакат - відкрити
- Оноре де Бальзак : ТОП-9 цікавих фактів Ознайомитись
- життєвий та творчий шлях. Презентація ( автор А.Химинець)
- "Людська комедія" (історія створення, композиція, новаторство) (А.Химинець)
- образ Гобсека. Презентація (автор А.Химинець)
Биография - документальные фильмы: "Птица Гоголь",
"Тайны века. Гоголь", биография,
"Живая история. Тайны смерти Гоголя"
Творчество читать
САЙТ - Гоголь - відкрити
Текст пьесы "Ревизор" - читать, українською - читати
"Шинель" - читать, в перекладі українською - читати
"Нос" - читать, в перекладі українською - читати
"Портрет" - читать, в перекладі українською - читати
*Экранизация произведений смотреть (рекомендую "Шинель", "Портрет", "Мертвые души", "Ревизор", "Тарас Бульба")
Рекомендую учебный сайт - перейти
Позакласне читання
Н.В.Гоголь "Нос", "Портрет"
Оноре де Бальзак "Шагренева шкіра", "Батько Горіо"
За підсумками вивчення теми учень (учениця):

дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні
ознаки, виявляє їх у прочитаних творах; розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX
століття (романтизмом, натуралізмом); розповідає про основні віхи життя й творчості митців, розкриває особливості світогляду письменників; визначає актуальні проблеми, теми творів, установлює сюжетно-композиційні особливості творів; аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах;
аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів
їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із
середовищем, з іншими персонажами тощо);
дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку
психологізму в творах; інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює
судження щодо певних ситуацій, аргументує свою позицію прикладами,
цитатами з текстів; виявляє художнє новаторство митців; розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до
зображення дійсності (зображення людини у зв’язках із середовищем, змалювання
різних верств суспільства, точність деталей і описів тощо); розповідає про зв’язки письменників з Україною, увічнення їхньої
пам’яті в музеях і пам’ятниках, утілення образів і сюжетів їхніх книг у творах
мистецтва; порівнює особливості втілення теми
грошей та їхнього згубного впливу на людину й суспільство у творчості О. де
Бальзака і М. В. Гоголя.
Тема 5. "НОВА"і "СТАРА" ДРАМА.
Зміни в драматургії кінця XIX — початку XX століть
Дошка знань (автор А.Аброскіна)
- Розмова Нори і Торвальда переглянути
- Крістіна, Нора та чоловік переглянути
- Нора і Крогстад переглянути
- Крог и Кристина переглянути
- Остання розмова з чоловіком переглянути
- Нора появнює свій уход преглянути
Бернард Шоу
Д/ф з серії "Генії та злодії. Б.Шоу" - дивитись
Бернард Шоу "Пігмаліон" читати
Дивитись екранізацію х/ф "Моя прекрасна леді"
Інші екранізації:
Інші екранізації:
- Фільм «Пігмаліон» (1938 р., Великобританія, реж. Леслі Говард, Ентоні Асквіт)
- Фільм-спектакль «Пігмаліон» (1957 р., СРСР, реж. Костянтин Зубов)
- Музичний фільм «Моя прекрасна леді» (1964 р., США, реж. Джордж К’юкор)
- Фільм-балет «Галатея» (1977 р., СРСР, реж. Олександр Белінський)
За підсумками вивчення теми учень (учениця):

виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми,
мотиви; характеризує художні образи, виявляє в тексті художні
засоби їхнього створення; аналізує твори у єдності змісту та форми; висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем,
образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту,
відповідними цитатами; розповідає про основні віхи життя й творчості митців; знає українські переклади творів, зіставляє їх з
оригіналами; здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури
(збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих
літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо); користується літературознавчими
словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема
інтернет-ресурсами).
Тема 6. ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ століття
Цікаві факти з життя письменника
Булгаков М.О. "Собаче серце"
Рей Дуглас Бредбері

Попередження Рея Бредбері ознайомитися
Роман «451° за Фаренгейтом» читати
англійською - читатиросійською - читати
Екранізація - 1966, 2018

«Історія одного кохання»
Текст читати українською, російською, англійською мовами
Книга матеріалів OURBOOX - гортати
Екранізація - дивитись
За підсумками вивчення теми учень (учениця):
знає основні відомості про життя і творчість митців; виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній
зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її
морального вибору; виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних
творах;
визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX
ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва; розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX
ст.; установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й
стильову своєрідність; називає представників різних літературних напрямів, течій,
мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову
скарбницю художніх цінностей; застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й
інтерпретації літературних творів; аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища.
Екранізація - дивитись
Позакласне читання
Барбара Космовська "Позолочена рибка"
Крістіне Нестлінгер "Маргаритко, моя квітко"
Гарпер Лі. «Убити пересмішника» - читати
Шолом-Алейхем "Тев`є-молочар" - читати
Барбара Космовська "Позолочена рибка"
Крістіне Нестлінгер "Маргаритко, моя квітко"
Гарпер Лі. «Убити пересмішника» - читати
Шолом-Алейхем "Тев`є-молочар" - читати

знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у
творах письменників; характеризує образи провідних героїв, простежує особливості
їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби; створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або
кіно, театру);
обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо
актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті
її взаємодії з іншими видами мистецтва; презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє
в них риси художності; володіє навичками роботи з бібліотечними фондами,
інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання; знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні
літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури; аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й
форми; знає визначні міжнародні літературні премії сучасності; називає зарубіжних
письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори
митців, відзначені преміями.
За підсумками вивчення курсу "Зарубіжна література" в 9 класі учень (учениця):


Щиро-щиро дякую за такий змістовний, цікавий, красивий сайт! Це дійсно дієва допомога кожному вчителю! І така велика робота! Величезна шана Вам!!! Наснаги у подальшій роботі!
ВідповістиВидалити