Зарубіжна література 6 клас
Підручник "Світова література" 6 клас СКАЧАТИ.
Довідник - відкрити, літературні сайти - відкрити
Домашнє завдання ВІДКРИТИ
Тема 1. Міфи народів світу
Давня Греція: історія цікаво - відео дивитись
Тексти міфів читати
Опорний конспект до уроку - читати
Грецька міфологія - відкрити
Н.Кун "Легенди і міфи Давньої Греції" - читати
Міфологія у мистецтві - читати
"Повернення на Олімп" - мультик дивитись
"Прометей" - мультик дивитись
МІфи Давньої Греції - дивитись мультфільм
Довідник - відкрити, літературні сайти - відкрити
Домашнє завдання ВІДКРИТИ
Тема 1. Міфи народів світу
Давня Греція: історія цікаво - відео дивитись
Тексти міфів читати
Опорний конспект до уроку - читати
Грецька міфологія - відкрити
Н.Кун "Легенди і міфи Давньої Греції" - читати
Міфологія у мистецтві - читати
"Повернення на Олімп" - мультик дивитись
"Прометей" - мультик дивитись
МІфи Давньої Греції - дивитись мультфільм
Розповідь про титанів - дивитись
Міфи про Геракла
Індійська міфологія - відкрити, опорний конспект - читати
Презентацію "Давня Індія" - дивитись
історія Індії - відео цікаво дивитись
Брахма, Шива, Парваті, Ганеша
Єгипетська міфологія - відкрити, опорний конспект- читати,
Презентацію "Світ Давнього Єгипту"- дивитись або читати
Давній Єгипет: історія цікаво - відео дивитись
Загадка сфінкса - дивитись мультик
Впізнай богів Давнього Єгипту
Додаткова інформація - читати
Інтерактивний плакат "Міфи"
"
ТЕСТ 1 "Міфи Давньої Греції" - відкрити, гра "Подвиги Геракла" - граю
кросворд І рівень, кросворд І рівень, кросворд ІІ рівень, гра "Знайди пару"
ТЕСТ 2 "Міфи Давньої Індії" - відкрити, гра "Знайди пару"
ТЕСТ 3 "Міфи Давнього Єгипту" - відкрити, гра "Знайди пару"
УЧЕНЬ: визначає причини появи міфів, дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки; називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів; розуміє поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема»; називає провідні міфологічні теми і мотиви, що виявляються у міфах різних народів; переказує міфи, розкриває їхній загальнолюдський зміст; характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу; розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва; розповідає про свої улюблені міфи, героїв.
Тема 2. Мудрість байки
Про басню (теорія) - читати
Езоп - легенда, мудро про язик
Езоп. Басні - читати
И.А.Крылов - биография - смотреть
видео 2 - открыть
И.А.Крылов. Басни - читать
Басни И.А.Крылова - мультфильмы - смотреть
Тема 3. Пригоди і фантастика
Жуль Верн - біографія, документальний фільм
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» - читати
Екранізація роману:
"П`ятнадцятирічний капітан" (1945)
"Капітан "Пілігріма" (1986)
Додатково: Х/ф "Діти капітана Гранта" - дивитись
ТЕСТ - відкрити
Гра "Впізнай епізод роману" - грати
*** Позакласне читання: Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів» читати
Цікаве відео "Морські розбійники" - дивитись
Фільм "Discovery. Пираты" - дивитись
Відомі пірати - читати
Піратська пісня - читати
Таблиця-характеристика персонажів - скачати
Екранізація роману Р.Л.Стівенсона "Острів скарбів" 1971, 1982, 1990; М/ф "Острів скарбів" (1988) - дивитись
М/ф (за мотивами роману) "Планета скарбів" - дивитись
* Фільми про піратів: Х/ф "Одиссея капитана Блада" - дивитись
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі» - читати
Екранізація "Різдвяна історія" - дивитись
Таблиці до уроку - роздрукувати А5
ТЕСТ - відкрити
М.В.Гоголь
«Ніч перед Різдвом» - читати
Екранізація - дивитись (фільм 1961), дивитись (мультфільм 1951)
ТЕСТ - відкрити
Тема 4. Людські стосунки
А.П.Чехов. Біографія - дивитись відео 1, відео 2, відео 3
Повісті «Хамелеон» читати,
«Товстий і тонкий» читати
Екранізація "Хамелеон", "Товстий і тонкий"
Джек Лондон. Біографія
Повість «Жага до життя» читати
Читати твір англійською (є паралельний переклад) - відкрити
Екранізація - дивитись (2012)
Презентація оповідання
В. Г. Короленко біографія
Повість «Сліпий музикант» читати, екранізацію дивитись
ТЕСТИ: твори Джека Лондона - відкрити, В.Короленка - відкрити
*** Позакласне читання
Джек Лондон "Біле Ікло" - читати, екранізацію - дивитись 1946р., або 1990р.
Г.Троєпольський "Білий Бім Чорне вухо" - читати, екранізацію дивитись
Роберт Бернс. Біографія (енциклопедія). Біографія і творчість
Міф "Орфей і Еврідіка"
Міфи про Прометея + цікаве відео дивитись (26 хв)
Індійська міфологія - відкрити, опорний конспект - читати
Презентацію "Давня Індія" - дивитись
історія Індії - відео цікаво дивитись
Брахма, Шива, Парваті, Ганеша
Єгипетська міфологія - відкрити, опорний конспект- читати,
Презентацію "Світ Давнього Єгипту"- дивитись або читати
Давній Єгипет: історія цікаво - відео дивитись
Загадка сфінкса - дивитись мультик
Впізнай богів Давнього Єгипту
Додаткова інформація - читати
Інтерактивний плакат "Міфи"
"
ТЕСТ 1 "Міфи Давньої Греції" - відкрити, гра "Подвиги Геракла" - граю
кросворд І рівень, кросворд І рівень, кросворд ІІ рівень, гра "Знайди пару"
ТЕСТ 2 "Міфи Давньої Індії" - відкрити, гра "Знайди пару"
ТЕСТ 3 "Міфи Давнього Єгипту" - відкрити, гра "Знайди пару"
УЧЕНЬ: визначає причини появи міфів, дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки; називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів; розуміє поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема»; називає провідні міфологічні теми і мотиви, що виявляються у міфах різних народів; переказує міфи, розкриває їхній загальнолюдський зміст; характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу; розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва; розповідає про свої улюблені міфи, героїв.
Тема 2. Мудрість байки
Про басню (теорія) - читати
Езоп - легенда, мудро про язик
Езоп. Басні - читати
И.А.Крылов - биография - смотреть
видео 2 - открыть
И.А.Крылов. Басни - читать
Басни И.А.Крылова - мультфильмы - смотреть
УЧЕНЬ: дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки, підтверджує
прикладами з прочитаних творів; розкриває специфіку художньої
структури байки; пояснює мораль байок; розуміє поняття «езопова мова», демонструє на прикладах її особливості; зіставляє байки Езопа («Мурашки й Цикада», «Вовк і Ягня») та І.Крилова («Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня»), характеризує алегоричні образи байок, виявляє у них
прихований зміст; розкриває специфіку художнього втілення сюжетів і образів байок
Езопа та І. А. Крилова у світовому мистецтві; знає напамять байку І.А.Крилова
Тема 3. Пригоди і фантастика
Жуль Верн - біографія, документальний фільм
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» - читати
Екранізація роману:
"П`ятнадцятирічний капітан" (1945)
"Капітан "Пілігріма" (1986)
Додатково: Х/ф "Діти капітана Гранта" - дивитись
ТЕСТ - відкрити
Гра "Впізнай епізод роману" - грати
*** Позакласне читання: Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів» читати
Цікаве відео "Морські розбійники" - дивитись
Фільм "Discovery. Пираты" - дивитись
Відомі пірати - читати
Піратська пісня - читати
Таблиця-характеристика персонажів - скачати
Екранізація роману Р.Л.Стівенсона "Острів скарбів" 1971, 1982, 1990; М/ф "Острів скарбів" (1988) - дивитись
М/ф (за мотивами роману) "Планета скарбів" - дивитись
* Фільми про піратів: Х/ф "Одиссея капитана Блада" - дивитись
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі» - читати
Екранізація "Різдвяна історія" - дивитись
Таблиці до уроку - роздрукувати А5
ТЕСТ - відкрити
М.В.Гоголь
«Ніч перед Різдвом» - читати
Екранізація - дивитись (фільм 1961), дивитись (мультфільм 1951)
ТЕСТ - відкрити
УЧЕНЬ: переказує (стисло)
основні події роману Ж. Верна "П’ятнадцятирічний капітан"; розкриває
основні теми й проблеми роману Ж. Верна; визначає роль описів природи у
творі Ж. Верна; характеризує образ Діка Сенда, порівнює його з
іншими персонажами, визначає етапи духовного зростання героя, зміни в
його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя;
· визначає ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса
«Різдвяна пісня в прозі»; простежує динаміку образу Скруджа, знаходить
у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до Скруджа; знаходить елементи
фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляє їхню роль у тексті;
· розповідає про
зв’язки М.Гоголя з Україною (окремі факти біографії), знає про музеї М.
В. Гоголя в Україні (Гоголеве, Великі Сорочинці); виявляє національні
традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед
Різдвом», елементи українського фольклору у творі (традиційні образи, символи,
елементи казки та ін.); характеризує образи Оксани й Вакули («Ніч перед
Різдвом»); інтерпретує окремі епізоди повісті М.Гоголя;
· висловлює власні
враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів; визначає особливості
композиції творів; знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає
роль портретів у розкритті образів; коментує висловлювання українських
митців про Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя; називає 1-2 твори мистецтва
за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них.
Тема 4. Людські стосунки
А.П.Чехов. Біографія - дивитись відео 1, відео 2, відео 3
Повісті «Хамелеон» читати,
«Товстий і тонкий» читати
Екранізація "Хамелеон", "Товстий і тонкий"
Джек Лондон. Біографія
Повість «Жага до життя» читати
Читати твір англійською (є паралельний переклад) - відкрити
Екранізація - дивитись (2012)
Презентація оповідання
В. Г. Короленко біографія
Повість «Сліпий музикант» читати, екранізацію дивитись
ТЕСТИ: твори Джека Лондона - відкрити, В.Короленка - відкрити
*** Позакласне читання
Джек Лондон "Біле Ікло" - читати, екранізацію - дивитись 1946р., або 1990р.
Г.Троєпольський "Білий Бім Чорне вухо" - читати, екранізацію дивитись
УЧЕНЬ: визначає актуальні проблеми у прочитаних творах; виявляє
особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні
моменти; характеризує ставлення персонажів до світу, людей,
мистецтва; пояснює вчинки персонажів; пояснює
символічний зміст назв творів; дає визначення поняття «художня деталь», встановлює їхню роль у тексті; дає
визначення понять «гумор», «іронія»,виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів
персонажів, авторської позиції; вирізняє в епізодах підтекст, визначає
прихований зміст висловлювання, коментує окремі факти біографії митців; порівнює образи (чеховських персонажів), зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями
Тема 5. Поетичне бачення світуРоберт Бернс. Біографія (енциклопедія). Біографія і творчість
Цікаве відео - дивитись
«Моє серце в верховині…» напам`ять
біографія - дивитись, пісня англійською дивитись відео
«Моє серце в верховині…» напам`ять
біографія - дивитись, пісня англійською дивитись відео
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» читати
М\ф "Трубка миру - дивитись, слухати
Мацуо Басьо. Біографія. Хайку напам`ять, відео
Презентацію дивитись, про поезію - відкрити
Додаткові матеріали до вивчення творчості Мацуо Басьо
Біографія поета
Творчість поета
УЧЕНЬ: виразно читає твори
поетів в українських перекладах; знає напамять твори: Р. Бернс «Моє
серце в верховині», М.Басьо Хайку (3-4 за вибором учня); висловлює враження від прочитаного; визначає особливості розвитку сюжету; виявляє особливості жанру та художньої мови у творах;
знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у
розкритті картин природи, станів ліричного героя; визначає провідні
теми, мотиви, ідеї прочитаних творів; усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі
поетичних творів; називає імена
видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність
їхніх художніх перекладів, барви української мови
Тема 6. Образ майбутнього і літературі
Рей Дуглас Бредбері. Біографія
«Усмішка» читати Буктрейлер дивитись.
"Канікули" читати
"Все літо в один день" читати
Літературна фантастика - читати конспект
Екранізації: Дипломна робота К.Полігас (2007) - дивитись
Фільм "Улыбка"Михайла Ралля (1971) - дивитись
Додатково: "Усе літо в один день" читати, буктрейлерДивитись уривок фільму "Сто дней после детства" (1975) - "Улыбка в сумерках"
Роберт Шеклі. Біографія «Запах думок» читати. буктрейлер
Презентація оповідання
Каталог літератури в жанрі фантастики, фентезі - читати
h
Фентезі - презентація:
УЧЕНЬ: виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її
прикладами, цитатами; називає основні ознаки
фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах; характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі; установлює сутність
конфлікту між героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація); характеризує образи
майбутнього у творах письменників; зіставляє
персонажів фантастичних творів (Том і Кліві); висловлює свою
думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому
Тема 7. Сучасна література
Астрід Ліндґрен. Біографія
«Міо, мій Міо» - читати, дивитись фільм
Ілюстрації М.І.Брюханова - дивитись
Творчість Астрід Ліндгрен (з використанням ресурсів Інтернет)
Презентація повісті-казки А.Ліндгрен "Міо, мій Міо"
*** Позакласне читання:
* Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» читати
* Крістине Нестлінгер "Конрад, або Дитина з бляшанки" читати
* Джоанн Роулінг "Гаррі Поттер і філософський камінь" - читати, дивитись фільм
Цікавий сайт - відкрити
* Надзвичайно цікава творча робота - відео дивитись
* Відео робота "Пісенька студента" - дивитись
ТЕСТ - відкрити
УЧЕНЬ: розповідає про
основні події сюжету творів, виокремлює у них кульмінаційні моменти; визначає
актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її
взаєминами з колективом, світом дорослих; висловлює і пояснює свою точку
зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків; виявляє риси характерів
героїв у життєвих випробуваннях; визначає жанрові
ознаки (казки, повісті, роману) в творах; осмислює поняття
«добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість»
під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує
про вибір життєвої позиції, моральні
цінності; порівнює образи
дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх
улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них; розповідає про свої
улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст; розуміє
значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва.
НАПРИКІНЦІ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ УЧЕНЬ 6 КЛАСУ:
· знає авторів і
українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом
року;
· розкриває ідейно-художній
зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості,
систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість,
роман, хайку та ін.);
· знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5-6 класу,
застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і
компонентів – образів, сюжетів та ін.);
· демонструє уміння
порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва; усвідомлює взаємозв’язки
української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис
міфології, жанрів, тем, образів.
Марк Твен - кластер відкрити
Дуже цікавий та доступний матеріал! Дякую і успіхів Вам!
ВідповістиВидалити