Література 7

Література для читання влітку

Вальтер Скотт «Айвенго»
Василь Биков «Альпійська балада»
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»
Олександр Грін «Пурпурові вітрила»
Едгар Аллан По «Золотий жук»
Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»
О. Генрі «Дари волхвів», «Останній листок»
Рюноске Акутаґава «Павутинка»
Айзек Азімов «Фах»
Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця»
Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула»
Корнелія Функе «Чорнильне серце»

Пазл "Читаємо книги" - відкрити

   Позакласне читання:
Шолом-Алейхем «Пісня над піснями"
Агата Крісті «Десять негренят»
Артур Конан Дойл «Собака Баскервілів», "Пляшущие человечки"
О`Генрі "Зелена лампа"
Додаткове читання:
-        Філіппа Пірс «Том і опівнічний сад»
-        Гавальда Анна «З5 кіло надії»
-        Гаґеруп Клаус «Золота Вежа»
-        Джоан  К. Роулінг - серія книг про Гаррі Поттера
-        Йон Колфер - серія книг «Артеміс Фаул» («Код вічності», «Парадокс часу», інш.)
-        Клайв С. Льюїс  «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна», «Лев, Біла Відьма та Шафа», «Принц Каспіан», інш.)
-    Дж.Р.Р. Толкін  «Хоббіт, или Туда и обратно» (Гобіт, або Мандрівка за Імлісті гори)
-        Філіп Пулман «Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло»
-        Рік Ріордан - серія книг "Персі Джексон і Олімпійці"
-        Олександр Беляєв "Людина-амфібія"

Посилання на тексти:
Філіппа Пірс «Том і опівнічний сад», Гавальда Анна «З5 кіло надії»
ü Джоан  К. Роулінг - серія книг про Гаррі Поттера ("Тайна кімната"№ 2"Вязень Азкабану" № 3)
ü Клайв С. Льюїс  «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна», «Лев, Біла Відьма та Шафа», «Принц Каспіан», інш.), 
üФіліп Пулман - трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло»), 
üРік Ріордан - серія книг «Персі Джексон та Олімпійці» ("Персі Джексон і викрадач молній"),
ü Дмитро Ємець - серія книг «Мефодій Буслаєв»



ПІДРУЧНИК - зберегти на свій ПК, підручник онлайн - відкрити
ХРЕСТОМАТІЯ - зберегти на свій ПК
Тексти для читання - відкрити

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - відкрити

Тема 1 "Билини і балади"
Билина "Ілля Муромець і Соловей-Розбійник" 
билину читати або цей текст, пазл скласти
фільм дивитись, мультфільм дивитись, мультфільм 2 дивитись
Фольклорні балади:
"Король Лір і його дочки" читати, переглянути додаткові матеріали - відкрити
"Як Робін Гуд став розбійником" читати, пазл скласти
Літературні балади:
Фрідріх Шиллер "Рукавичка" читати
Адам Міцкевич "Світязь" читати, відео дивитись
Роберт Льюїс Стівенсон "Балада про вересовий трунок" читати, пазл скласти
відео 1, мультфільм, відео 2



Учень: виразно читає билини й балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;   дає визначення жанрів «билина», «балада», виявляє їхні характерні ознаки в текстах прочитаних творів;   називає цикли билин (Київський і Новгородський), ключові твори і героїв циклів; визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда);   характеризує образи билин і фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.); переказує сюжети билин і балад (в окремих частинах і цілісно);   визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в билинах і баладах, установлює, як у ключових моментах виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;  виявляє засоби поетичної мови в билинах і баладах, зокрема фольклорного походження;    визначає  у прочитаних творах символи, розкриває їхній прихований зміст;  розкриває особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором); називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів


Тема 2 "Історичне минуле в літературі"
Вальтер Скотт 
Біографія:

Творчість:

Читати історичний роман "Айвенго" українськоюросійською
Гра "Пазли" - відкрити, скласти пазл
Екранізація "Балада о доблестном рыцаре Айвенго" - дивитись фільм
Х/ф "Айвенго" (1982) дивитись
Серіал "Айвенго" (1997) дивитись

Василь Биков "Альпійська балада"
читати повість, фільм дивитись

Ученьзнає основні відомості про життя і творчість письменників; виразно читає твори, виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;виявляє історичну основу прочитаних творів;  висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту; переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);  характеризує образи персонажів, виявляє у них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст; порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності; вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, характеризує образ автора; визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах; дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу; виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу; дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в творах; висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.

Тема 3 "Духовне випробування людини"
Джеймс Олдрідж "Останній дюйм"
повість читати, фільм дивитись

Редьярд Кіплінг "Балада про Схід і Захід" читати, "Якщо..." читати, інші переклади 
біографія


Учень: виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів; розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань; розповідає про основні факти життя і творчості митців; вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету; аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку;  визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах; знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування; порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою); висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем

Тема 4 "Дружба і кохання"
Олександр Грін "Пурпурові вітрила" 
читати повість, фільм дивитись, пазл скласти

Шолом-Алейхем "Пісня над піснями"
читати повість, фільм дивитись

Вірші О.Пушкіна, Г.Гейне, К.Симонова
Автор читає вірш "Жди мене" - дивитись
Актори читають вірш "Жди мене" - дивитись
скласти пазл - Пушкін в Ліцеї

Учень: знає і розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках; переказує основні події творів; визначає особливості сюжету і композиції прочитаної повісті; характеризує духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей; розкриває сутність трактування проблеми кохання у творах; висловлює власні судження щодо персонажів (Шимек, Бузя; Ассоль, Артур Грей), їхнє ставлення до кохання і світу; визначає теми, провідні мотиви, ідеї у творах; називає символи у прочитаних творах, розкриває їхній зміст, функції; зіставляє літературні образи з кінообразами, виявляє ключові риси характеру персонажів прочитаних творів, утілені в медіаверсіях; виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів 

Тема 5 "Літературний детектив"
Едгар Аллан По 
Біографія:

Повість «Золотий жук»
 читати, фільм дивитись

Артур Конан Дойл 
Біографія


Читати оповідання
«Пістрява стрічка», «Спілка рудих» , "Собака Баскервілів", "Танцюючі чоловічки"
- фільм дивитись: серія 1, серія 2

Агата Крісті 
Біографія


Повість "Десять негринят" читати, фільм дивитись

Учень: дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі прочитаних творів;  знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;  розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь; знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса); висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;   виявляє особливості сюжету і композиції творів; установлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників; характеризує образи персонажів; змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету; розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх; розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва

Тема 6 "Світова новела"
О. Генрі  «Дари волхвів», «Останній листок», "Зелена лампа" читати
відео "Останній лист" дивитись, фільм "Дари волхвів" (1980, англ.) - дивитись

Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця» 
читати повість, мультфільм дивитись, фільм дивитись

Рюноске Акутаґава «Павутинка»
читати оповідання
відео робота за новелою - дивитись

Учень: дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах; розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.); виразно читає і переказує  (близько до тексту) новели письменників; виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору; визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів; характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості; розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення; характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді; виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок із японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутаґави); розкриває підтекст окремих епізодів творів; порівнює образи героїв новел О. Генрі; знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них.

Тема 7 "Сучасна література. Я і світ"
Айзек Азімов «Фах» читати, пазл скласти

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула» читати, мультфільм дивитись

Корнелія Функе «Чорнильне серце» читати, фільм дивитись, пазл скласти

Позакласне читання:
Філіппа Пірс «Том і опівнічний сад», Гавальда Анна «З5 кіло надії», Гаґеруп Клаус «Золота Вежа»
ü Джоан  К. Роулінг - серія книг про Гаррі Поттера ("Тайна кімната"№ 2, "Вязень Азкабану" № 3)
    завдання: підписати імена персонажів - відкрити 
   зібрати пазл - відрити завдання
ü Клайв С. Льюїс  «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна», «Лев, Біла Відьма та Шафа», «Принц Каспіан», інш.), 
üФіліп Пулман - трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло»), 
üРік Ріордан - серія книг «Персі Джексон та Олімпійці» ("Персі Джексон і викрадач молній"),
Йон Колфер - серія книг «Артеміс Фаул» («Код вічності», «Парадокс часу», інш.), 
Олександр Беляєв «Людина-амфібія», Дмитро Ємець - серія книг «Мефодій Буслаєв»

Учень:  знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників; розповідає про ключові події сюжету творів; розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах; характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.; визначає особливості художньої оповіді у творах, роль оповідної форми у розкритті образів героїв; порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою); порівнює образи підлітків у прочитаних творах; оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів; володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті), їхню структуру, організацію роботи; розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його увагу, пояснює свої уподобання; виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий