Література 7

   ЛІТЕРАТУРА 7 клас



ПІДРУЧНИК - зберегти на свій ПК, скачати підручник (2015)
підручник онлайн - відкрити
ХРЕСТОМАТІЯ - зберегти на свій ПК
Тексти для читання - відкрити
Аудіокниги українською - відкрити

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - відкрити

Вступ Оригінал. Переклад і переспів
Опорний конспект переглянути
Презентацію "Українські письменники-перекладачі" подивитись

Тема 1 "Билини і балади"
Билина "Ілля Муромець і Соловей-Розбійник" 
билину читати або цей текст, пазл скласти
фільм дивитись, мультфільм дивитись, мультфільм 2 дивитись

рекомендую:  Худ.фільм "Садко" (1953) - дивитись, діафільм - дивитись                                                              Мультфільм за билиною про купця Ставра - відкрити

Інтелект-карта - ознайомитись

Фольклорні балади:
"Король Лір і його дочки" читати
переглянути додаткові матеріали - відкрити
Хмаринка слів за темою - дивитись

"Як Робін Гуд став розбійником" читати, пазл скласти
Хмаринка слів за темою - дивитись

Літературні балади:
Фрідріх Шиллер "Рукавичка" читати
Адам Міцкевич "Світязь" читати, відео дивитись
Інтерактивний плакат - відкрити
Роберт Льюїс Стівенсон "Балада про вересовий трунок" читати, пазл скласти
відео 1, мультфільм, відео 2






Творчі роботи (інтелектуальні карти, хмарки тегів) учнів - дивитись

Учень: виразно читає билини й балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;   дає визначення жанрів «билина», «балада», виявляє їхні характерні ознаки в текстах прочитаних творів;   називає цикли билин (Київський і Новгородський), ключові твори і героїв циклів; визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда);   характеризує образи билин і фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.); переказує сюжети билин і балад (в окремих частинах і цілісно);   визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в билинах і баладах, установлює, як у ключових моментах виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;  виявляє засоби поетичної мови в билинах і баладах, зокрема фольклорного походження;    визначає  у прочитаних творах символи, розкриває їхній прихований зміст;  розкриває особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором); називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів

Повторити матеріал за допомогою інтелект-карти - відкрити




Тема 2 "Історичне минуле в літературі"
Вальтер Скотт 
Біографія:

Творчість:

Читати історичний роман "Айвенго" українськоюросійською
Презентацію переглянути
Герої роману - відкрити підказку, таблиця-характеристика - відкрити
Гра "Пазли" - відкрити, скласти пазл

 

Екранізація "Балада о доблестном рыцаре Айвенго" - дивитись фільм
Х/ф "Айвенго" (1982) дивитись
Серіал "Айвенго" (1997) дивитись

Василь Биков "Альпійська балада"
читати повість, фільм "Альпійська балада" дивитись

Ученьзнає основні відомості про життя і творчість письменників; виразно читає твори, виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;виявляє історичну основу прочитаних творів;  висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту; переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);  характеризує образи персонажів, виявляє у них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст; порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності; вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, характеризує образ автора; визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах; дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу; виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу; дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в творах; висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.

Тема 3 "Духовне випробування людини"
Джеймс Олдрідж "Останній дюйм"
повість читати, фільм дивитись
Інтерактивний плакат - відкрити

Редьярд Кіплінг "Балада про Схід і Захід" читати, "Якщо..." читати, інші переклади 
біографія


Учень: виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів; розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань; розповідає про основні факти життя і творчості митців; вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету; аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку;  визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах; знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування; порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою); висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем

Тема 4 "Дружба і кохання"
Олександр Грін "Пурпурові вітрила" 
читати повість, фільм дивитись, пазл скласти
Інтерактивний плакат - відкрити

Шолом-Алейхем "Пісня над піснями"
читати повість, фільм дивитись

Вірші О.Пушкіна, Г.Гейне, К.Симонова
Автор читає вірш "Жди мене" - дивитись
Актори читають вірш "Жди мене" - дивитись
скласти пазл - Пушкін в Ліцеї

Учень: знає і розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках; переказує основні події творів; визначає особливості сюжету і композиції прочитаної повісті; характеризує духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей; розкриває сутність трактування проблеми кохання у творах; висловлює власні судження щодо персонажів (Шимек, Бузя; Ассоль, Артур Грей), їхнє ставлення до кохання і світу; визначає теми, провідні мотиви, ідеї у творах; називає символи у прочитаних творах, розкриває їхній зміст, функції; зіставляє літературні образи з кінообразами, виявляє ключові риси характеру персонажів прочитаних творів, утілені в медіаверсіях; виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів 

Тема 5 "Літературний детектив"
Детектив - інтерактивний плакат
Едгар Аллан По 
Біографія:

Повість «Золотий жук»
 читати, фільм дивитись

Артур Конан Дойл 
Біографія


Читати оповідання
«Пістрява стрічка», «Спілка рудих» , "Собака Баскервілів", "Танцюючі чоловічки"
- фільм дивитись: серія 1, серія 2

Агата Крісті 
Біографія


Повість "Десять негринят" читати, фільм дивитись

Учень: дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі прочитаних творів;  знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;  розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь; знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса); висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;   виявляє особливості сюжету і композиції творів; установлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників; характеризує образи персонажів; змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету; розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх; розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По, А. Конана Дойла, Агати Крісті, висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва

Тема 6 "Світова новела"
О. Генрі  «Дари волхвів», «Останній листок», "Зелена лампа" читати
відео "Останній лист" дивитись, фільм "Дари волхвів" (1980, англ.) - дивитись

Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця» 
читати повість, мультфільм дивитись, фільм дивитись

Рюноске Акутаґава «Павутинка»
читати оповідання
відео робота за новелою - дивитись

Учень: дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах; розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.); виразно читає і переказує  (близько до тексту) новели письменників; виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору; визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів; характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості; розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення; характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді; виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок із японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутаґави); розкриває підтекст окремих епізодів творів; порівнює образи героїв новел О. Генрі; знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них.

Тема 7 "Сучасна література. Я і світ"
Айзек Азімов «Фах» читати, пазл скласти

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула» читати, мультфільм дивитись

Корнелія Функе «Чорнильне серце» читати, фільм дивитись, пазл скласти

Позакласне читання:
Філіппа Пірс «Том і опівнічний сад», Гавальда Анна «З5 кіло надії», Гаґеруп Клаус «Золота Вежа»
ü Джоан  К. Роулінг - серія книг про Гаррі Поттера ("Тайна кімната"№ 2, "Вязень Азкабану" № 3)
    завдання: підписати імена персонажів - відкрити 
   зібрати пазл - відрити завдання
ü Клайв С. Льюїс  «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна», «Лев, Біла Відьма та Шафа», «Принц Каспіан», інш.), 
üФіліп Пулман - трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло»), 
üРік Ріордан - серія книг «Персі Джексон та Олімпійці» ("Персі Джексон і викрадач молній"),
Йон Колфер - серія книг «Артеміс Фаул» («Код вічності», «Парадокс часу», інш.), 
Олександр Беляєв «Людина-амфібія», Дмитро Ємець - серія книг «Мефодій Буслаєв»

Учень:  знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників; розповідає про ключові події сюжету творів; розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах; характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.; визначає особливості художньої оповіді у творах, роль оповідної форми у розкритті образів героїв; порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою); порівнює образи підлітків у прочитаних творах; оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів; володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті), їхню структуру, організацію роботи; розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його увагу, пояснює свої уподобання; виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий